zaterdag 2 januari 2010

Een valies van oud naar nieuw


Voor de lessen beeld kregen we de opdracht een valies te beschilderen en deze om te toveren in een eigen uniek stuk. Ik vond het een zeer fijne opdracht. Ik ben graag creatief bezig en schilderen is één van mijn favoriete bezigheden.

Voor mijn inspiratie ging ik naar de bibliotheek, daar is een grote keuze aan kinderboeken. De personages Nellie en Cezar sprongen mij in het oog. Het zijn zeer leuke en kindvriendelijke beestjes die bij kinderen zeer gekend zijn.
Mijn keuze ging naar Nellie en Cezar in verjaardagsstemming. Nellie is jarig en krijgt een groot cadeau van Cezar. Een verjaardag vieren blijft heel bijzonder, ook voor kleuters. Dus ook de taart, de vlagjes, de verjaardagskroon en de verjaardagsstoel mogen zeker niet ontbreken.

Een verjaardagskoffer leek mij heel bruikbaar in de kleuterklas. Doorheen mijn stage maar ook later kan ik hem best gebruiken wanneer een kleuter jarig is. Met veel fantasie en fijne ideeën kan de koffer op een speelse manier gebruikt worden en krijgt hij een vaste waarde in de klas.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten