dinsdag 29 december 2009

Ik zet mijn schoen…




In mijn thema rond de Sint nam ik de eerste kleuterklas van juf Dorine grotendeels over. De kleuters waren al volop aan het vertellen over de Sint en zijn pieten. Ze wisten dat de Sint ging langskomen maar dat ze zeker nog enkele keren moesten slapen. Ik vertelde dat de Sint druk bezig was met het uitkiezen van cadeautjes, het maken van pakjes en het lezen in zijn Sinteboek. Elke kleuter bracht een eigen schoen mee en kreeg de kans om op een creatieve manier de schoen om te toveren tot een eigen Sintschoen. Met een verf, penseel en sponsjes gingen we aan de slag. De kleuters gingen er volledig in op. De schoen werd afgewerkt met froezelpapier, pluimen, fijne strikjes,… en een laagje vernis.

De resultaten waren prachtig. Iedereen kon trots zijn schoentje zetten en dromen van de Sint.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten