dinsdag 24 augustus 2010

Stage 'Naar bed'



In maart liep ik stage in de 2de kleuterklas van juf Els. Met het thema ‘Naar bed’ trok ik naar de kleuterklas. De volledige week nam ik de klas over. Vooraf waren enkele observatiedagen gepland om de kleuters beter te leren kennen en de stage zo goed mogelijk te kunnen voorbereiden.

Doorheen de week werkten we rond ‘Naar bed’. Elke dag stond een nieuw dagthema in de schijnwerper. Thema’s zoals het is tijd om te slapen, wat doe ik vooraf, waar kan ik slapen en hoe ziet mijn bed eruit kwamen aan bod.

De week ging van start met een poppenspel. De kleuters genoten met volle teugen van het Rosalie­avontuur. Het poppenspel is gebaseerd op het prentenboek ‘Slaap lekker, Rosalie’ van Brigitte Minne.

Boem hield ons de volledige week gezelschap. Het verhaal Boem, het wakkere slaapschaap was de rode draad doorheen de stageweek.

De kleuters werkten aan twee beeldactiviteiten, het maken van een bedje voor hun lieftallige knuffelbeer en het experimenteren met ecoline. Het was niet alleen kennismaken met een nieuwe techniek maar ook volop experimenteren en genieten van de activiteit.

In onze klas werd dus hard gewerkt maar ook gezongen, gespeeld, gedanst, waargenomen, verteld, geleefd, beleefd en genoten van het thema en het samenzijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten