dinsdag 24 augustus 2010

Schetsen van dieren



Voor het vak beeldopvoeding kregen we de opdracht een aantal dieren te schetsen. We kregen een bundel met schetsen die ons kon helpen. Na een aantal pogingen kreeg ik een mooi resultaat. Wanneer we de schetsen gemaakt hadden in potlood moesten we deze verder afwerken. Ik maakte gebruik van verschillende technieken. Het liefst werk ik met waterverf. Je kan gemakkelijk kleuren combineren en mengen. Met houtskool werk ik ook zeer graag. Met deze techniek kan je gemakkelijk schaduw maken. De rest van mij tekeningen werkte ik af met kleurpotlood en wasco.

Nadat we onze schetsen hadden gemaakt op papier kregen we een volgende opdracht. Op school zijn schoolborden aanwezig waar we op konden schetsen. Iedereen kwam aan bod om te tekenen. Er werden 2 briefjes getrokken. Onze groep mocht een ezel en een gans schetsen. Nadien konden we de resultaten bewonderen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten